Ik wil deelnemen als handelaar

Wil je graag Winkelhierbonnen aanvaarden als betaalmiddel in je handels- of horecazaak? Dat is fijn! Zo zorg je er mee voor dat de Peltenaar lokaal winkelt.

Hoe kan ik meedoen?

Alle aanmeldingen verlopen via de Pelt-app.

Ben je al geregistreerd in de Pelt-app?

  • Ga naar hun jouw persoonlijk dashboard van de app via: https://dashboard.onzestadapp.be/customers/signin en log in.
  • Ga naar 'Instellingen' in de balk bovenaan 
  • Klik op 'Privacy instellingen' 
  • Vink aan, onderaan deze pagina: Dé digitale cadeaubon oplossing 🎁 
  • Dan verschijnt de tekst “Ik geef toestemming aan mijn stad/gemeente..." Bevestig dit. 

Je krijgt dan snel een e-mail van Sam@cirklo-light.com waarmee je de aanmelding kan bevestigen en waarin je meer informatie vindt over de werkwijze. 
Deze e-mail ontvang je niet noodzakelijk dezelfde dag, maar mogelijk pas de volgende werkdag. 

Ben je nog niet geregistreerd in de Pelt-app? 

  • Meld je aan voor de app via: https://dashboard.onzestadapp.be/customers/signup 
  • Vink bij de laatste stap van de registratieprocedure aan: Dé digitale cadeaubon oplossing 🎁. 
  • Dan verschijnt de tekst “Ik geef toestemming aan mijn stad/gemeente..." 

Je krijgt dan snel een e-mail van Sam@cirklo-light.com waarmee je de aanmelding kan bevestigen en waarin je meer informatie vindt over de werkwijze. 
Deze e-mail ontvang je niet noodzakelijk dezelfde dag, maar mogelijk pas de volgende werkdag. 

Hoe werkt de elektronische Winkelhierbon?

Iedereen kan online of aan de vrijetijdsbalie in de Jeugdlaan een elektronische Winkelhierbon kopen. De waarde kiest hij of zij zelf. De koper krijgt via e-mail een QR-code die hij/zij kan opslaan in de smartphone of afdrukken op papier. 
Wanneer een klant een Winkelhierbon in jouw zaak wil besteden, dan geef jij in een app het te ontvangen bedrag in, waarna de klant de QR-code scant. Je krijgt als handelaar onmiddellijk te zien dat het bedrag in jouw Cirklo-account is opgenomen.

Op welke manier krijg ik het geld op mijn rekening? 

In je Cirklo-account zie je het bedrag dat besteed is in jouw zaak. Je kan op elk moment vragen om het geld effectief op je rekening te laten storten. Je kiest zelf wanneer dat gebeurt: na elke transactie, iedere week of iedere maand. 
Je moet géén transactiekost betalen. Indien er voor 50 euro in jouw zaak besteed is, krijg je 50 euro op je rekening gestort. Het gemeentebestuur draagt de abonnementskost van het Cirklo-platform.

Moet de klant het bedrag van de bon in één keer besteden? 

Nee, dat mag in verschillende keren. Stel dat de klant een bon heeft van 50 euro en daarvan 23 euro in jouw zaak wil besteden. Jij geeft dan als handelaar 23 euro in als te ontvangen bedrag. De klant houdt dan nog 27 euro over op de bon. Die kan bij één of meerdere andere handelszaken besteed worden. Je hoeft dus nooit geld terug te geven op een bon.

Wat heb ik als handelaar nodig om de elektronische Winkelhierbon te kunnen ontwaarden? 

Het enige wat je nodig hebt is een smartphone of tablet waarop je een gratis app installeert en waarmee je scant. Je moet er wel aan denken om je medewerkers die kassaverrichtingen doen ook de uitleg te geven. 

Moet ik zelf ook voor promotie zorgen? 

Het gemeentebestuur zal de elektronische Winkelhierbon uitgebreid promoten via haar kanalen, in eerste instantie als geschenk voor de eindejaarsperiode. Uiteraard mag je zodra het startschot gegeven is aan iedereen vertellen dat de bon ook in jouw zaak te besteden is. Wens je stickers en affiches om op te hangen? Laat het ons gerust weten. Wij zorgen ervoor. 

;