Bekendmakingenlijst
-
Aanpak bekendmakingen
Deze webpagina vormt het openbare register van gemeentelijke reglementen en
verordeningen, in overeenstemming met het besluit van de Vlaamse Regering van 28 april
2023 betreffende de bekendmaking en raadpleegbaarheid van besluiten en documenten van
het lokale bestuur Pelt en met betrekking tot de manier waarop ze moeten worden
bijgehouden.- Een reglement wordt opgesteld in het documentenbeheersysteem CORSA, waar het een
uniek poststuknummer krijgt. - Na goedkeuring van het reglement wordt de getekende versie integraal op de
gemeentelijke website geplaatst op deze webpagina. - De bekendmaking van reglementen en verordeningen gebeurt met vermelding van de
datum waarop ze via de gemeentelijke website worden bekend gemaakt én van de
datum waarop ze zijn aangenomen. - De bekendmaking van het reglement wordt (indien vereist) gemeld aan het Agentschap
Binnenlands Bestuur via het digitaal loket. - Per vergadering wordt eveneens een overzichtslijst (besluitenlijst) van de genomen
besluiten gepubliceerd op de gemeentelijke website. - De stappen 2 tot en met 5 vormen het digitaal register.
- Het goedgekeurde reglement krijgt een uniek volgnummer en wordt bovendien
ingedragen in het register van bekendmaking (papieren versie), eveneens met
vermelding van de datum waarop ze via de gemeentelijke website worden bekend
gemaakt én van de datum waarop ze zijn aangenomen, en op dezelfde dag ondertekend
door de algemeen directeur en burgemeester.
Inzage in of afschriften van besluiten
Wil je inzage in een van de besluiten of een afschrift ervan ontvangen? Dan kan je dat op de volgende manieren aanvragen:
-
via brief: Oude Markt 2, 3900 Pelt
-
via e-mail: info@gemeentepelt.be
-
via het meldingenformulier op deze website.
Wens je een klacht in te dienen tegen een besluit? Dan kan je dat doen via de website van het Agentschap Binnenlands Bestuur.
- Een reglement wordt opgesteld in het documentenbeheersysteem CORSA, waar het een
-
Adviesraden
-
Algemene reglementen
-
Autonoom Gemeentebedrijf Pelt
-
Belastingen en retributies
-
Beleidsplannen
-
Beslissingen omgevingsvergunningen
Op grond van het Besluit van de Vlaamse Regering van 24 maart 2020 tot uitvoering van artikel 5 van het decreet van 20 maart 2020 over maatregelen in geval van een civiele noodsituatie met betrekking tot de volksgezondheid, wat betreft de omgevingsvergunning, worden de termijnen om administratief beroep in te stellen verlengd met 30 dagen.
-
Besluiten burgemeester en gouverneur
-
College van Burgemeester en Schepenen
-
Dienstverlenende intergemeentelijke samenwerking ‘Regio Noord-Limburg’
-
Gemeenteraad
-
Gemeentewegen
-
Hogere overheden
-
Hulpverleningszone Noord-Limburg
-
Intergemeentelijke samenwerkingen
-
Kerkbesturen
-
Nolimpark
-
OCMW
-
Openbare onderzoeken
-
Politieraad
-
Politiereglementen
-
Subsidie- en tariefreglementen
-
Vast bureau OCMW
-
Welzijnsvereniging Noord-Limburg