Nieuw kunstgrasveld voor voetbalclub Lindelhoeven VV

Het gemeentebestuur gaat op voetbalclub Lindelhoeven VV een nieuw kunstgrasveld aanleggen. Voor de werken is ondertussen een omgevingsvergunning ingediend. De werken zijn in mei 2025 gepland, na afloop van het huidige voetbalseizoen.

Het gaat voetbalclub Lindelhoeven VV voor de wind. De eerste ploeg van de club promoveerde het afgelopen seizoen naar de hoogste provinciale afdeling en ook de jeugdwerking floreert met heel wat jonge voetballertjes uit de buurt. Bij langdurige regenval moest de club in het verleden echter vaak wedstrijden en trainingen annuleren door de onbespeelbaarheid van de terreinen. Tegelijk kwam door het toenemend aantal spelertjes steeds meer druk op de velden. Het gemeentebestuur investeert daarom in een nieuw kunstgrasveld op het huidige B-terrein van de club.

Dit moderne veld biedt sporters de gelegenheid om het hele jaar door te trainen en wedstrijden te spelen, ongeacht de weersomstandigheden. Door de installatie van moderne verlichting zijn ook avondtrainingen en -wedstrijden mogelijk en heeft de club dus meer flexibiliteit in hun planning.

Momenteel wordt een omgevingsvergunning aangevraagd en lopen de voorbereidingen voor de aanbestedingen. Als alles volgens plan verloopt, zijn de werken voor het nieuwe kunstgrasveld voorzien in mei 2025, na afloop van het huidige voetbalseizoen. Lindelhoeven VV kan zo vanaf de start van het seizoen 2025-2026 gebruik maken van de vernieuwde infrastructuur.

De kostprijs voor het nieuwe kunstgrasveld en de omgevingsaanleg wordt geraamd op 750 000 euro.

Gepubliceerd op dinsdag 3 september 2024 8.36 u.