Aanvraag Aansluiting/Opzegging bij collectief lidmaatschap Pelt bij Monumentenwacht Limburg

Pelt wil preventief en duurzaam beheer en behoud toegankelijker maken voor private eigenaars van beschermde monumenten, door de kosten van het lidmaatschap bij Monumentenwacht Limburg op zich te nemen. Monumentenwacht profileert zich als een neutrale partner in het onderhoud van historische waardevolle panden. Private eigenaars worden zo ondersteund met objectief, niet-commercieel advies.

Voor wie

Voor private eigenaars van beschermde monumenten en van beeldbepalende gebouwen gelegen in een beschermd stads- of dorpsgezicht.

Erfgoedobjecten in beheer van publieke instellingen komen niet in aanmerking.

Voorwaarden

• Het object bevindt zich binnen de gemeentegrenzen. De woonplaats van de private eigenaar speelt geen rol.
  • In het kader van de gevraagde dienstverlening mogen de verstrekte gegevens gedeeld worden met Monumentenwacht Limburg en de IOED Bosland.
  • De gemeente verzet zich niet tegen eventuele beslissingen van Monumentenwacht Limburg om kandidaat-leden te weigeren, of om bestaande lidmaatschappen niet te vernieuwen.

Wat moet ik doen?

Aansluiting

• De aanvraag tot aansluiting bij het collectief lidmaatschap Monumentenwacht Limburg verloopt via het hiervoor voorziene online formulier op de gemeentelijke website.
  • Het lidmaatschap is geldig voor één jaar, en wordt op het einde van het kalenderjaar stilzwijgend verlengd.

Opzegging

• De aanvraag tot opzegging verloopt eveneens via dit online formulier op de gemeentelijke website.
  • Het lidmaatschap wordt beëindigd op 31 december van het jaar waarin de aanvraag tot opzeg wordt ingediend.

Kostprijs

Het lidmaatschap is gratis voor de private eigenaar.